Telefon interwencyjny ws. lęgów ptasich
Numer telefonu służy do informowania o przypadkach uszkodzeń lęgów ptasich na terenach zarządzanych przez Lasy Państwowe. Leśnik, z którym się Państwo skontaktują podejmie interwencję, by pomóc poszkodowanym ptakom. Aby interwencja mogła przebiegać sprawnie, prosimy o jak najbardziej precyzyjne określenie lokalizacji i przesłanie fotografii z miejsca zdarzenia.
W przypadku zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt właściwy kontakt to policja. Gdy w efekcie kolizji zwierzę zostało ranne, policjanci powinni skontaktować się z lekarzem weterynarii. Weterynarz podejmie decyzję, w jaki sposób pomóc czy też skrócić cierpienie zwierzęcia.
Przypominamy, że młode zwierzęta – ssaki, wyrośnięte pisklęta ptaków, czyli podloty – na ogół nie potrzebują pomocy człowieka. Ich taktyka to pozostawanie w ukryciu, gdy rodzice żerują bądź zdobywają pokarm dla potomstwa. Oceńmy, czy zwierzę nie jest poturbowane lub poranione. Jeśli nie, to zostawmy je tam, gdzie jest. Nie dotykamy zwierząt!
Telefon interwencyjny
+48 668 124 917, +48 726 600 610
Dodatkowe informacje
Asset Publisher
Asset Publisher
Zanim kupisz drewno
Zanim kupisz drewno
Zakup drewna - co klient wiedzieć powinien
Sprzedaż detaliczna drewna mało, średnio i wielkowymiarowego odbywa się w leśnictwach.
Zakup detaliczny jest możliwy zarówno dla firm, osób prowadzących działalność gospodarczą jak i osób fizycznych. Bliższe informacje można uzyskać pod numerami telefonów poszczególnych leśniczych. Odbiór drewna z terenu danych leśnictw.
Sprzedaż dla firm odbywa się na podstawie umów rocznych będących wynikiem rokowań internetowych w Portalu Leśno - Drzewnym. Istnieje również dodatkowa możliwość zakupu drewna przez licytację w serwisie e-drewno.
Objaśnienie do cennika
oraz podstawowe zasady sprzedaży drewna w sprzedaży detalicznej
- Każde z leśnictw prowadzi sprzedaż detaliczną tylko w wyznaczonych dniach tygodnia tj. wtorek od 8.00 – 10.00 i we czwartek, od godz. 14.00 – 16.00.
- Ponadto w dowolnym dniu roboczym, po wcześniejszym uzgodnieniu z leśniczym.
- Adresy i telefony sprzedaży znajdziesz w zakładce „Kontakt"
- Aktualny cennik drewna zawsze znajdziesz w „Aktualnościach"
- Sprzedaż prowadzona jest w formie gotówkowej;
- Leśniczy po przyjęciu gotówki wydaje dokument uprawniający do wywozu drewna – asygnatę;
- Asygnata jest ważna tylko wraz dowodem zakupu drewna (paragon fiskalny bądź faktura);
- Dowodem sprzedaży jest wręczany nabywcy drewna oryginał paragonu fiskalnego lub na wyraźne życzenie kupującego – faktura;
- Oryginał faktury wysyłany jest na adres Klienta (istnieje możliwość osobistego odbioru faktury w biurze Nadleśnictwa, nie mniej - ze względów technicznych - osobisty odbiór faktury jest możliwy w następnym dniu roboczym po zakupie drewna);
- Faktury wystawiane są wyłącznie w biurze Nadleśnictwa w dniu wystawienia asygnaty (nie później niż w ciągu 3 miesięcy licząc od końca miesiąca, w którym drewno zostało zakupione), po przesłaniu drogą teleinformatyczną z kancelarii leśnictwa do biura Nadleśnictwa.
- Nabywca ustala z leśniczym termin wywozu drewna w przedziale czasowym określonym na asygnacie (7 dni od daty zakupu); - Warunki sprzedaży drewna
- Zakupionego drewna nie wolno nabywcy zabierać bez uprzedniego okazania asygnaty pracownikowi administracji leśnej (leśniczemu lub podleśniczemu) i bez uzyskania adnotacji o wydatku drewna (data wywozu);
- W razie niemożności wywozu w wyznaczonym terminie, nabywca winien uzgodnić telefonicznie nowy termin wywozu.
= 1 mp (metr przestrzenny)
Ułożone w stos drewno zawiera puste przestrzenie (w tym korę).
Zazwyczaj 1 mp to ok. 0,65 m3, dla graba, buka i świerka to ok. 0,70 m3
Sprzedaż choinek
Sprzedaż choinek odbywa się w okresie przedświątecznym leśniczówkach.
Mapy i adresy znajdą Państwo w zakładce kontakt.
Nadleśnictwo Chrzanów informuje że nie prowadzi sprzedaży sadzonek drzew i krzewów.